• Snabb leverans
  • Hög kvalitet till bra pris

Köp- och leveransvillkor

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 5 dagar.

Vi skickar våra paket med DHL Servicepoint till det utlämningsställe som ligger närmast dig. Det finns i Sverige över 1300 utlämningsställen, för att hitta ditt närmaste utlämningsställe se: www.inrikesservicepoint.se

Stora paket som överstiger 20 kg samt hela pallar levereras till närmaste DHL terminal.

Hemleverans finns som alternativ men detta medför en extra kostnad. Kontakta kundcenter för mer information.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dagar från att det anlänt hos ombud), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.

Prissättning sker efter postens portotabell för brev och DHL's tabell för paket.

 

Ångerrätt/Reklamation & Returer

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning.

Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i väsentligen oförändrat skick, d.v.s. oanvänd och ej förstörd eller skadad och i nyskick så att det går att sälja till en annan kund utan prisavdrag.

Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den.

Surplusbuy.se tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. .

På www.konsumentverket.se kan du få mer information kring din reklamationsrätt.

Ångerrätt och Öppet köp 14 dagar gäller endast privatpersoner och ej företag.

Du behöver ha ditt ordernummer tillhanda för att returnera en/flera produkter. Ordernumret har du fått via mail samt på följesedeln som medföljer leveransen. Skriv på följesedeln/fakturan att du vill ångra köpet.

Alla returer ska skickas som Brev, Rekommenderat Brev, Postpaket, Företagspaket 16.00, Privpak eller DHL Paket. Returer som skickas mot Postförskott kommer ej lösas ut.

Returer som inte uppfyller dessa kriterier kommer att returneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad.

Returer sker på din egen bekostnad förutom i de fall vi skickat dig fel eller felaktig vara. Innan du returnerar en defekt/fellevererad bör du kontakta oss så skickar vi dig en förbetald returfraktsedel men ibland kan felet lösas utan att varan skickas tillbaka till oss.

Vid byten till annan storlek/vara betalar du som kund för returen till oss, vi ombesörjer sedan det nya utskicket till dig.

Alla returer ska skickas som Brev, Postpaket, Företagspaket 16.00, Privpak eller DHL Paket. EJ REKOMMENDERAT.

Vid retur ska varan emballeras på ett sådant sätt att varan eller dess förpackning inte kan komma till skada.

Eftersom vi har ett externt lager i Stockholm som ombesörjer alla våra försändelser och lager så är returadress enligt nedan.

 

Returadress:

Fritid & Jakt Sweden AB

Färentunavägen 107

17975 Skå

 

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.


 

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

 

Vilka personuppgifter samlar vi in ?

Vid köp av varor från oss får vi uppgift om namn, adress, telefonnummer samt epostadress. Om du lämnar fler uppgifter så tar vi vara på dem också.

Dessa uppgifter är till för att vi skall kunna leverera och ge er god service.

 

Hur använder vi dessa personuppgifter ?

För att kunna leverera Er order.

För att kunna administrera returer och reklammationer samt ändrade ordrar.

För att kunna sända dig vårt nyhetsbrev.

 

Hur delar vi de personuppgifter vi har samlat in ?

Endast de personer hos oss som behöver dina personuppgifter för ovan nämnda ändamål har tillgång till Era personuppgifter.

Vi delar Era personuppgifter med våra distrubitörer.

 

Avregistrering ?

Ja, naturligtvis kan du avregistrera dig hos oss när du så önskar. Du kan anmäla detta på telefon 0706-404063, email kundcenter@suprlusbuy.se eller med brev.

 

Förvaltning av dina uppgifter.

Vi förvarar dina uppgifter i en krypterad databas. Endast personer hos oss som har kontakt med dig som kund har tillgång till denna databas. Efter att vårt åtagande vid leverans till dig förvarar vi uppgifterna under 3 år om ingen ny händelse inträffar.

Du har som kund rätt att fråga oss om vilka uppgifter vi förvaltar om dig. Du har naturligtvis rätt att kontakta oss för att rätta uppgifter (t.ex bytt adress) eller om du ser att vi har en felaktighet i dina uppgifter.

 

Övrigt

Vårt orgnr:  559249-7522.

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.